lördag 16 juli 2011

Lördagsplaner.

Morgonvikt: 61.5 kg
BMI: 21.5

Lördagmorgon. Middagen igår gick hyffsat smärtfritt förutom att dom drev lite med mig för att "jag inte äter". Nej, jag tycker inte det är kul när folk kommenterar, men i rätt sällskap (som det var igår) så kan det ändå kännas rätt okej då det liksom inte fanns någon vass underton.

Jag är mer rädd för nästa vecka då jag ska upp till en kompis landställe i över en vecka. Jag hade verkligen kunnat se fram emot det mer om det inte vore för att hennes mamma är ett riktigt kontrollfreak när det gäller mat, på det dåliga sättet. Hon kommenterar alltid vad man äter, ser till att man äter typ 5 gånger om dagen, tar tillräckliga portioner osvosvosv. Och gör man inte det, ja då får man en lång föreläsning om hur skadligt det är för kroppen yadiyadiyada... Jag kommer få kämpa ordentligt för att komma undan när jag är där, ska verkligen så smidigt som möjligt försöka undvika alla sorters gemensamma måltider, men det kommer inte bli enkelt. Får försöka kompensera så gott jag kan med låååånga promenader...

Nä, nu ska jag en sväng förbi Ica och handla lite så jag har mat till lunch&middag. Tänkte göra typ en pastasås/gryta med liiiiite pasta till då jag saknat pasta massor! Inte så mycket dock och det kommer mest vara sås, och den kommer bli betydligt nyttigare! Har kommit på idén själv och tänkte använda;

Krossade tomater som bas = 21kcal/100g
Squash = 17kcal/100g
Champinjoner = 26kcal/100g
Paprika = 31kcal/100g
Purjolök= 28kcal/100g
+ ev. quornbitar = 90kcal/100g

och så krydda lite med salt, peppar och kanske lite chilikrydda ! Det borde bli ätligt i alla fall :)

Nu ska jag ut och iväg. Stay strong! :)

1 kommentar: