söndag 17 juli 2011

Nattsnack.

Hur min dag varit? Jotack, mest åt helvete. Jag har varit sådär velig hela dagen och osäker på vad jag egentligen vill. En del av mig skriker att jag måste bli smal, träna och äta så lite som möjligt medan en annan del frågar mig vad fan jag håller på med och varför jag gör som jag gör med min kropp. Idag fick den andra delen övertaget, så jag åt. Jag har ätit massor idag, runt 700-800 äckliga kalorier. Och varför? Jo, för att jag under några ögonblick var nöjd, jag ville inte gå ner mer just för stunden och ville belöna min kropp med de kalorier som den aldrig får tillräckligt av.

Sedan blev det krig. Ångest. De två delarna bara skrek på varandra och jag stod liksom inte ut, jag orkade inte stå i mellan, så det blev promenader. Och två Dulcolax. Jag har sammanlagt gått 3,5 mil idag. Först 6 km på förmiddagen, sedan 9 km innan middagen och avslutningsvis 19 km efter middagen. När ångesten kom. Det känns fortfarande inte speciellt bra, men betydligt bättre än innan. Imorgon vet jag inte riktigt vad jag ska göra.

Och förresten, såsen jag gjorde blev hur god som helst. En jätteportion innehöll 90kcal och jag åt med lite ketchup och riven parmesanost till, kan ha varit det godaste jag ätit på väldigt väldigt länge. Kan verkligen rekommendera den! Glöm inte kryddorna bara, man var tvungen att salta&peppra en hel del, men det blev verkligen supergott.

1 kommentar:

  1. Hjärnan lurar en gärna att man VILL äta när man är så hungrig, vilket kan vara ok om man kanske tar lite grann, men ja ibland blir det hetsande vilket ger´än så mycket ångest, fin blogg btw :) kram

    SvaraRadera