måndag 20 juni 2011

Preparing shutdown.

Allt gick bra och enligt planen igår, fram tills jag skulle sova. 350kcal och jag var nöjd, ohungrig och glad. Sen började det. Tyckte att mitt hjärta slog konstigt långsamt när jag låg och försökte sova så jag tog pulsen och efter flera kontrollmätningar visade det sig att jag hade en puls på knappt 34 slag/minut vilket är typ.. jättelågt? Den lägst uppmätta någonsin ligger på 28 slag/minut och genomsnitt för en kvinna ska enligt flera källor ligga runt 75 slag/minut. Mitt hjärta slog alltså bara hälften så snabbt, och jag panikade. Fick någon sorts dödsångest när jag låg och blev rädd att hjärtat skulle sluta slå under natten, och efter en lång inre diskussion med mig själv bestämde jag mig för att gå ner och äta för att hjärtat skulle få energi att orka slå. Så fort jag ställde mig upp började det snurra och svartna, och det höll i sig bra mycket längre än mina blodtrycksfall brukar göra. Det hände något konstigt med hörseln också. Den blev jättenedsatt och det började typ tjuta i öronen, och det satt kvar ett tag.. Tog i alla fall lite choklad (25g) och en macka. Det var hur äckligt som helst och jag fick verkligen trycka ner chokladen. Fick väl i mig 300kcal extra. Efter att jag gått runt ett tag och varit igång mätte jag pulsen igen och fick den till 44 slag/minut vilket också är väldigt lågt. Vet faktiskt inte riktigt hur jag ska göra med allt nu. Jag bröt ju dieten (sug), men å andra sidan kändes det som ett nödfall (och det var ingen hets) så jag tror bara jag fortsätter som vanligt. En dags fasta verkar helt absurt om jag fick alla dom där symptomen p.g.a. energibrist och min kropp höll på att stänga ner sig. Är ändå allt annat än hungrig så det lär inte bli så överdrivet mycket mat ändå idag. Försöker fortsätta som vanligt så får vi se hur jag löser det!

Stay strong.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar