söndag 19 juni 2011

Dag 4.

Fjärde dagen på ABC-dieten (400kcal) avklarad utan missöden, skönt! Dagens in/ut:

Frukost: Te, 1 portion havregrynsgröt+kanel ~ 100kcal
Lunch: 1 portion "Cup-a-soup" - sparris ~ 65kcal
Middag: 75g torsk, 400g frysta grönsaker, 2 cocktailtomater ~ 185kcal

Sammanlagt: 350 kcal, tror dock att det är lite mer eftersom jag hade lite olja på grönsakerna och har druckit en del lightsaft (0.9kcal/100g). Går nog ändå inte över 400kcal, men är inte jättelångt under. Det är typ omöjligt att vara helt exakt även om man använder en köksvåg, alla energivärden och så är ju ungefärliga! Fick något konstigt sug när jag åt middag, även om magen var mätt var jag sugen på mer. Det var lite jobbigt så jag löste det genom att hinka i mig typ 2-3 glas vatten och lightsaft. Då fick jag ont i magen istället och var inte sugen längre. Mycket bättre lösning än att börja trycka i sig kalorier, visst? Har nu också tagit en Dulcolax för att smårensa tarmarna till imorgon. Det är skönt. Tar man en liten dos får man en liten effekt, och jag känner liksom inte att jag behöver någon stor.

Träning: 75 minuter powerwalk (nästan 9km)

Har jättemycket träningsvärk i magen efter alla situpsen igår.. men så värt det! Fick också en väldigt positiv överraskning när jag vägde mig; har gått ner 2kg sedan jag började med dieten (alltså 4 dagar sen)!! En del är väl vätska antar jag, men det känns ändå superawesome eftersom jag numera bara har 2.8kg kvar till min delmålsvikt som jag ska ha uppnåt om 4 veckor. Känns verkligen som det är genomförbart! Imorgon är det egentligen 100kcal som gäller enligt schemat, men eftersom både jag och M. (som jag genomför dieten med) börjar jobba nu så har vi kommit fram till att vi får äta upp till 400kcal per dag för att orka med fysiskt (ingen av oss har stillasittande arbeten). Tänker ändå försöka hålla mig lågt och gå det så tänker jag ändå hålla mig på 100kcal, men ja, vi får se om det funkar i praktiken också!

Stay strong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar