måndag 20 juni 2011

Dag 5.

ABC-dieten dag 5, dvs 100 kcal (eller upp till 400kcal som vi kör när vi jobbar, specialregler för att inte typ.. tuppa av?). Efter "missödet" natt så bestämde jag mig ändå för att hålla nere intaget för att kompensera och inte gå upp så högt som till 400kcal.

Dagens in/ut:

Frukost: ½ portion havregrynsgröt + kanel ~ 50kcal
Middag: 1 portion "Cup-a-soup" - tomat&basilika ~ 50kcal

Sammanlagt: 100kcal

Det har inte varit lätt idag alltså! Har jobbat hela dagen och jobbar i ett kök med mat hela dagarna (8timmar)! Har också bakat en massa åt mina kollegor och inte rört en bit själv även om det luktade gudomligt. Snacka om att pröva viljestyrkan! Det gick i alla fall utan att jag föll för några frestelser, och eftersom jag klarat en dag så klarar jag säkert resten också. Det borde ju bara bli lättare att säga nej, visst?

Träning: Har inte tränat idag överhuvudtaget tyvärr, men jag har ändå varit igång då jag jobbat (då sitter jag bara ner när jag har rast 30min, står och går huvudsakligen runt hela tiden. En del spring i trappor och sånt också!). Har också gått till och från bussen och så, så lite vardagsmotion har det allt blivit även om det inte var några träningspass.

Imorgon är det 200kcal som gäller, och det kan väl bara bli bättre? Stay strong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar