lördag 18 juni 2011

Dag 3.

Idag var det alltså ABC dag 3 = 300kcal. Kan skönt nog säga att allt gått helt planenligt hittills idag också, och jag är varken hungrig eller sugen på någonting så det lär hålla sig resten av dagen också! Känns riktigt bra :)

Dagens in/ut:

Morgonsnacks: 2 minimorötter ~ 20kcal
Frukost: ½ portion havregrynsgröt + kanel ~ 50kcal
Lunch: 1 portion "Varma koppen" - potatis&purjolök ~ 80 kcal
Mellis: ½ portion havregrynsgröt+kanel ~ 50kcal
Middag: 300g frysta grönsaker (provencale) ~ 75kcal

Sammanlagt: 275kcal. Har både lite melon och lite körsbär hemma om jag skulle vilja ha kvällsnack (25kcal) sen, men vi får se. Inte så sugen nu iaf! Måste verkligen tipsa om dom frysta grönsakerna! Finns flera olika sorter, de har väldigt låga kaloriinnehåll och med lite krydda blir dom jättegoda! Innehåller bara 25kcal/100g - hur bra är inte det?

Träning:
85 minuter powerwalk (ca 9km)
100 situps
2 x 1,5min i 90grader mot en vägg
10 armhävningar på fötter
3 min bäckenlyft
+ ett antal småpromenader med hunden, men det räknas väl kanske bara som vardagsmotion?

Hoppas att det går lika bra imorgon, då är det 400kcal som gäller! Det är mer än idag, så det borde inte vara några problem. Håller tummarna för mig själv och alla er andra som kämpar därute! Stay strong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar