onsdag 7 december 2011

I och med att idag och igår har varit dåliga i matväg känner jag att jag måste motivera mig själv lite och få klart för mig vad jag egentligen kämpar för och varför.

Anledningar att kämpa;
- Jag är en perfektionist som inte är nöjd över något som är sämre än felfritt. Just nu hatar jag min kropp och mig själv mer än jag kan beskriva med ord, men genom att få en finare kropp kommer jag acceptera mig själv mer och kanske till och med lära mig att acceptera mina brister/misslyckanden.

- Jag mår dåligt när jag äter. Jag känner mig tjock, ful, äcklig och värdelös vilket inte är speciellt bra för min självkänsla (eller för depressionen för den delen). Jag har svart på vitt bevisat för mig själv att jag mår bättre när jag har kontroll och äter för lite, så varför äta?

- Jag vill ha en liten kropp som matchar hur liten jag känner mig på insidan.

- Jag vill höra "oj, du väger ju ingenting!!" när killar lyfter mig, nu känner jag mig bara som en stor flodko.

- Jag vill vara fin i alla kläder utan att vara rädd för att se fet ut i dom.

Så från och med nu, 12.00, så kämpar jag så hårt det bara går - utan att misslyckas - för jag vet vad jag vill, och jag ska komma dit!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar