lördag 3 december 2011

Drömmar


Godmorgon på er! Jag ligger i soffan och har precis vaknat efter en hel natts drömmande. När jag var liten drömde jag hur mycket som helst på natten, och de var alltid härliga och fina drömmar. Sedan kom en period när jag inte mått så bra (som jag fortfarande är i) och då försvann liksom drömmarna. Nu när jag tar medicin har de kommit tillbaka, vilket i och för sig är rätt härligt, men det gör mig också lite fundersam. 

Jag tror att drömmar kan försöka säga oss saker genom att spegla hur vi mår på insidan. Nu drömmer jag olika saker varje natt, med olika platser, händelser och personer, men vissa saker återkommer alltid. Varje natt när jag sover blir jag jagad med risk för mitt liv eller att jag kommer göra mig väldigt illa om jag blir fångad, och jag drömmer också alltid att jag äter (vilket får mig att må jättedåligt antingen i drömmarna eller på morgonen innan jag förstått att det bara var en dröm). 

Jag förstår att ät-delen beror på att min kropp får för lite energi och vill ha mer, men jag är inte alls lika säker på vad jagandet innebär. Är det ångesten och oron som alltid skaver inombords som spelar mig ett spratt? Eller?

1 kommentar: