onsdag 13 juli 2011

Matdag.

Idag har jag bestämt mig för att ha en ätardag! Mat är gott, heh.. Nej men faktiskt så kan det vara väldigt bra för metabolismen att äta lite då och då + att jag verkligen känner att min kropp behöver energi. Lär ändå kompensera det med promenader och sånt, så det är lugnt! En av anledningarna till att jag tror att min kropp behöver en liten energiboost är att min hörsel till och från blir rätt nedsatt så att jag hör sämre, och det kan ju definitivt inte vara något bra tecken? Ska såklart ändå inte vräka i mig mat idag, sånt sysslar jag inte med, men jag ska nog försöka få i mig 500kcal iaf!

Har precis ätit 200kcal till frukost, macka+yoghurt=såå gott. Nu ska jag dra ut på en powerwalk tänkte jag, det blir nog lite över en timme. Till lunch har jag planerat att äta sojakorv + potatismos (jaa, så mogen är jag. Inte alls barnmat ^^ ), en sojakorv innehåller ca 70kcal och ½portion potatismos innehåller 65 och med lite sallad till blir det en bra och mättande portion på 150kcal! Till middag ikväll får det bli en fruktsmoothie, yum. Måste jag säga att jag älskar ätardagar? Får iof lite ångest när jag tänker på allt jag planerat att stoppa i magen idag, men eftersom jag också planerat att gå över två mil så ska det nog inte vara någon större fara med det.

Och just det, dagens morgonvikt : 62.4 kg så det går stadigt neråt! (kanske ingen jätteförändring sen sist, -0.2 på två dagar, men innan jag vägde mig sist hade jag dulcolaxat och det har jag inte denna gången).

Stay strong alla! Vi hörs senare :)

1 kommentar:

  1. Ibland måste man unna sig lite god mat! :) Bra att du kunde kontrollera dig iallafall! Starkt!

    SvaraRadera