torsdag 4 augusti 2011

Taggad!

Nu fan ska det här bli bra, är taggad till tusen på att bara leva på frukt&grönsaker! Till en början ska jag bara köra över helgen, men funkar det bra ska jag fortsätta hela nästa vecka också! Har mått jättedåligt över min höga vikt trots att det bara är +0.5 från min lägsta någonsin, så därför har jag lagt undan vågen och ska inte plocka fram den på ett par dagar. Väger mig normalt sett flera gånger om dagen, tvångsmässigt ofta, och siffrorna ger mig alltid samma panik. Lite plus på vågen och jag ger upp allt för stunden, det gör mig omotiverad som fan. Genom att inte väga mig hoppas jag att jag slipper hamna i det..

Såhär är dietplanen i alla fall;

* Jag ska bara äta frukt och grönsaker, och dricka vatten.
* Ett mål om dagen får grönsakerna vara tillagade (typ kokade/grillade), annars ska de ätas råa.
* Sötningsmedel ska undvikas så gott det går, därför får jag bara äta läkerol och dricka lightläsk vid speciella tillfällen.

Så nu taggar jag till! Dags att gå till affären och handla lite :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar